Talentstrategi

På Sundbyøster skole arbejder vi ud fra et bredt talentbegreb, der favner flere forskellige typer af talent. Det er målsætningen, at vi på den måde kan imødekomme de elever, der har brug for og mod på ekstra udfordringer og fordybelse udover den daglige undervisning.

Naturligt sætter talentindsatser ofte fokus på de elever, der præsterer godt og derfor er meget iøjnefaldende i undervisningen. De elever skal vi selvfølgelig forsøge at se og imødekomme i vores talentindsats.

Samtidig er der også brug for en særlig opmærksomhed på de elever, som kan virke mere anonyme i deres arbejde, men som får lavet deres ting - også selvom det kan virke svært. Med andre ord lægger vi vægt på at se og understøtte de elever, der møder undervisningen med et ”growth mindset”.