Som elev eller forældre kan du klage:
- Hvis skolen ikke gør tilstrækkeligt for at forhindre mobning generelt
For at standse konkrete mobbesituationer på skole.
Klagen skal enten sendes direkte til skolen eller til den kommunale klageinstans for mobning:
Almindelig post:
Den kommunale Klageinstans for mobning
Fagligt Center
Gyldensløvesgade 15
1600 København V
Pr. mail:
Log ind med NemID for at skrive til Den kommunale Klageinstans for mobning via dette link:
https://www.kk.dk/artikel/det-kan-du-klage-over - vælg fanen mobning
Telefonisk:
Den kommunale Klageinstans for mobning kan kontaktes på telefon 3057 8513, alle hverdage mellem 10-12, hvor en medarbejder vil modtage klagen
Ved skriftlig kontakt vil vi bede dig om at oplyse om følgende:
Hvem indsender klagen:
- Navn
- Adresse, postnummer og by
- Telefonnummer
- Din tilknytning til barnet (far, mor, værge eller andet)
Hvem drejer klagen sig om:
- Barnets navn
- CPR-nummer
- Adresse, postnummer og by
- Barnets alder og køn
- Skolens navn og hvilken klasse barnet går i
Hvad klages der over?
Hvorfor vil du klage?
Har du informeret eller talt med skolen (leder, lærer eller andre)?
Har skolen gjort noget for at afhjælpe situationen?
Har du andre oplysninger, der kan vare relevante?