Skolens vision - SKOLESTÆRK

Sundbyøster Skole har en vision, og den hedder SKOLESTÆRK

VISION SKOLESTÆRK:

Vi vil gøre Sundbyøster Skole til en af Danmarks stærkeste folkeskoler. En folkets skole med tradition for faglige standarder, et stærkt fællesskab mellem børn og voksne. Vi har mere end 100 år på bagen, men er en skole i bevægelse, hvor vi arbejder sammen om at blive områdets mest attraktive skole for både børn, forældre og medarbejdere. Det bliver vi med høj faglighed og nytænkende undervisning. Vi bliver det også ved at satse på relationerne, de lærende og inkluderende fællesskaber. Og ved at bringe alle de ressourcer i spil, der findes i et levende hus fuldt af engagerede medarbejdere. Vi kalder det skolestærk.

Det er vores eksistensberettigelse, at alle børn skal blive så dygtige, som de kan – fagligt, personligt og socialt. Vi har høje faglige standarder. Og vi vil udvikle, udfordre og styrke børnene til at være livsduelige og demokratiske borgere, så de på forskellig vis tilegner sig kompetencer til at håndtere tilværelsens mange udfordringer.

Det er vores livssyn, at tingene lykkes, når alt bygger på gode relationer, tydelig ledelse og klar kommunikation. Vi er en samarbejdende folkets skole, hvor børn og forældre kan mærke, at klasseundervisninger, KKFO’en og vores mange aktiviteter tilsammen skaber én skole, hvor alle er inkluderede og kan føle sig anerkendte. Sammenhængene kommer ikke af sig selv. Vi stiller krav til både os selv, forældre og børn om, at alle går til samarbejdet med en sans for de gode ideer og med at ansvar for skolen som helhed.

Og det er vores grundlæggende ressource, at skolen har en historie, nogle unikke bygninger og en størrelse, der giver os masser af muligheder. Ressourcerne er både fysiske og mentale. Vi har plads til bevægelse og til at prøve nye pædagogiske muligheder. Vi kender de allerfleste situationer og kan sætte ressourcerne ind der, hvor der er behov for dem. Ressourcerne gør os både robuste og agile. Det gør os til en stærk skole, der kan kendes på sin skoleglæde.

Vision 2.0 aug 2022.pdf

Shape Created with Sketch.